Saturday, June 15, 2013

Maggi time!!!

Assalamualaikum....

Tetiba je nampak gambar maggi yg dimasak untuk anak2 aku ari tu..

Setiap kali aku masak maggi ni kan, sure diorg akan puji punya lah maggi ni sedap dan saaaaaayyyyannnngggggg ibu sambil peluk cium aku...๐Ÿ˜


Bukan senang diorang nak dapat makan maggi ni, once in a week je....kekadang dua minggu sekali. Tapi syarat untuk diorang makan maggi ialah kena makan semua sayur dan rencah2 yang aku letak tu. Seperti gambar di atas, aku letak meatball, telur, kacang buncis, carrot dan daun bawang. Pastu aku masukkab sos cili dalam sesudu besar tu. Kalau untuk aku or hubby, aku letak jugak cili api potong dalam tu.

Pastu aku mee maggi tu pun aku rendam asing, dah kembang bilas dgn air masak, pastu baru masukkan dalam kuah yang dah siap tu.

Ni memang sejak aku kecil lagi setiap kali makan maggi arwah Abah ๐Ÿ˜ขdan mami akan letak macam2 rencah...paling kurang telur je. Sebab tu lah sampai sekarang kitorg adik beradik kalau masak maggi tu bukan maggi bodo je org cakap apatah lagi nak bagi kat anak2. Kalau utk aku sorg je kekadang tu aku buat jugak style segera...masuk maggi dan air panas dlm Tupperware, tunggu 3 menet pastu makan sambil feeling2 makan rawon mcm dalam citer Korea tu kan hehhehe .......eh rawon pulak, ramen lah. Rawon tu menu dalam masakan Padang....

Dulu masa aku darjah 4-5 tu aku makan maggi ni sambil feeling2 guna chopstik walau hakikatnya aku pakai garfu je. Ini semua pengaruh cerita Cina yg petang2 tu. Antaranya citer Police Cadet yg ada Ah kit dan Ah yee tu.

Ok lah....(takkan resepi masak maggi pun nak bagi kan....hehheheh). 

*makan maggi ketika di malam hari dan ketika hujan lebat adalah sangat sedappppppp....



No comments:

Post a Comment